Oglekļa ievedkorekcijas mehānisms ir paredzēts kā jauns instruments Eiropas zaļā kursa ietvaros, lai cīnītos ar oglekļa emisiju pārnesi, kas nozīmē ražošanas pārcelšanu ārpus ES, kur dekarbonizācijas prasības ir zemākas, kā arī, lai aizsargātu ES tirgu pret lētāku importu, kas neietver dekarbonizācijas izmaksas. Konkrēts īstenošanas mehānisms vēl tiek apspriests, izvēloties starp nodokļiem, nodevām vai importa ietveršanu oglekļa emisiju kvotu tirdzniecībā. Būtiskākais izaicinājums ir sistēmas salāgošana ar Pasaules tirdzniecības organizācijas un citiem starptautiskās tirdzniecības noteikumiem, jo valstis ārpus ES pārmet ES protekcionismu. Šim instrumentam Eiropas Komisijas skatījumā vajadzētu papildināt esošo regulējumu par oglekļa emisiju kvotu bezmaksas iedali, taču NVO pozīcija uzsver aizvietošanu un atteikšanos no bezmaksas kvotām, kam, savukārt, būtiski iebilst industrijas pārstāvji. Ieņēmumu aplēse ir ap 5-14 miljardi EUR un Eiropas Komisija to pozicionē kā potenciālos “iekšējos resursus”, taču pastāv diskusija, ka godīgāk būtu līdzekļus novirzīt ražotājiem, kuriem oglekļa ievedkorekcijas mehānisms tiek piemērots.
Oglekļa ievedkorekcijas mehānisms
Oglekļa ievedkorekcijas mehānisms ir paredzēts kā jauns instruments Eiropas zaļā kursa ietvaros, lai cīnītos ar oglekļa emisiju pārnesi, kas nozīmē ražošanas pārcelšanu ārpus ES, kur dekarbonizācijas prasības ir zemākas, kā arī, lai aizsargātu ES tirgu pret lētāku importu, kas neietver dekarbonizācijas izmaksas. Konkrēts īstenošanas mehānisms vēl tiek apspriests, izvēloties starp nodokļiem, nodevām vai importa ietveršanu […]