Skip to content

Noslēgsies kampaņa par apģērba industrijas ietekmi uz vidi “Atmasko T-kreklu”

Rīt, 8. jūnijā, biedrība “Zaļā brīvība” ar tiešsaistes pasākumu plkst. 16.00 FB Live noslēgs projektu “Atmasko T-kreklu”. Tā ietvaros Latvijas skolās norisinājās tiešsaistes nodarbībās, bet jebkurš interesents par tematu varēja uzzināt, sekojot līdzi aktivitātēm un informācijai sociālajos tīklos. Projekts izgaismoja apģērbu industrijas ietekmi uz vidi un piedāvāja risinājumus aprites ekonomikas stiprināšanai, savukārt noslēguma pasākuma ietvaros būs iespēja atskatīties uz padarīto, kā arī pārrunāt nākotnes perspektīvas.

Pasākumā piedalīsies projektā iesaistītie jomas profesionāļi – ilgtspējīgas modes eksperte Dace Akule, “Latvijas Zaļais punkts” direktors Kaspars Zakulis un bezatkritumu dzīvesveida aktīviste Laura Arnicāne. Ar saviem iespaidiem dalīsies arī kampaņas vēstneši Mārtiņš Kapzems (IG @kapzeminators) un Anete Ozoliņa (IG @paradimodi). Pasākumu vadīs žurnāliste, arī kampaņas vēstnese, Kristīne Garklāva (IG @kristine.garklava).

“Atmasko T-kreklu” ietvaros vairāk nekā 500 jauniešu 17 skolās visā Latvijā tiešsaistes nodarbībās iedziļinājās dažādos apģērbu industrijas ilgtspējas aspektos, izmantojot jauniešu vidū populārā t-krekla piemēru. Datu vizualizācijas, sarunas ar speciālistiem, kā arī savu t-kreklu pētīšana palīdzēja izzināt piecus t-krekla dzīves cikla posmus, sākot no izejvielu iegūšanas līdz pat pēc-patēriņa. Noslēguma pasākumā pārdomās par nodarbībās uzzināto dalīsies Priekules vidusskolas skolotāja Agita Rukute un audzēknis Gustavs Šteinbergs.

Visā projekta norises laikā jaunieši tika aicināti piedalīties izzinošā konkursā, un piecos konkursa posmos tika saņemti vairāk nekā 170 darbi. Dalībnieki zīmēja, veidoja video, radīja datu vizualizācijas, lai pastāstītu par savu t-kreklu sastāvu, dizainu, ražošanu, kopšanu un to, ko ar t-kreklu darīt tā dzīves noslēgumā. Labāko konkursu darbu apkopojums tiks rādīts arī noslēguma pasākumā. Konkursu uzvarētāji varēja izvēlēties t-kreklu no septiņiem Latvijas zīmoliem, kuru sortimentā ir apģērbi ar eko marķējumu vai no videi draudzīgākiem materiāliem. Tie ir “Miesai”, “Be-with”, “Muta’’, “M50”, “Cemme”, “Benji Knewman” un “One Wolf”. Īpašā konkursā sadarbībā ar uzņēmumu “Printful” pie pašu dizainētiem t-krekliem tika Kaunatas vidusskolas skolēni.

Pasākumam var pievienoties arī Zoom vidē, reģistrējotieshttps://ieej.lv/7AuDa.

Vairāk informācijas par pasākumu šeit: https://fb.me/e/1ss4R4fdf

Kampaņa notika projekta “Mode un vide – kā tas skar mani?” ietvaros ar Latvijas vides aizsardzības fonda un Latvijas Zaļā punkta atbalstu.

Papildu informācija:
Agita Pusvilka, projekta komunikācijas vadītāja,
agita@zalabriviba.lv
29157518

Atmasko t-kreklu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *