Šodien, 11. janvārī, biedrība “Zaļā brīvība” uzsāk kampaņu “Atmasko T-kreklu!”, lai izgaismotu apģērbu industrijas ietekmi uz vidi un risinājumus aprites ekonomikas stiprināšanai šajā jomā. Kampaņu ievada animācija par dabas resursu izmantošanu visā T-krekla dzīves ciklā, sākot no izejvielu iegūšanas līdz tam, kas ar T-kreklu notiek pēc patēriņa.

Kampaņa ir vērsta uz jauniešu auditoriju un tā tiks īstenota piecos posmos, veltot uzmanību arī T-krekla dizainam, ražošanai un patēriņam, tai skaitā kopšanas paradumiem. Pētījumi rāda, ka T-krekls ir iecienīts jauniešu apģērbs, un tā dzīves cikla “atmaskošana” palīdzēs ilustrēt modes industrijas ietekmi uz vidi kopumā.

“Jaunieši ir ļoti svarīga auditorija, jo viņu rīcība lielā mērā noteiks apģērbu industrijas pārmaiņas. Jo vairāk jauniešu apzināsies savu spēku un savu paradumu ietekmi, jo lielāka ir iespēja, ka tekstila industrija arvien vairāk rūpēsies par ilgstpējīgu dabas resursu izmantošanu,” saka Dace Akule, biedrības “Zaļā brīvība” ilgtspējīgas modes eksperte.

Katrā projekta posmā sociālajos tīklos tiks publicētas datu vizualizācijas un video materiāli, iesaistot jomas ekspertus, kā arī jauniešu vidū populārus viedokļu līderus – kampaņas vēstniekus Kristīni Garklāvu, Mārtiņu Kapzemu un Aneti Ozoliņu.

Lai jaunieši varētu padziļināt iegūtās zināšanas un stiprināt motivāciju mainīt savus apģērbu patēriņa un izmantošanas paradumus, viņi tiks aicināti piedalīties izzinošos konkursos.

Kampaņa ilgs līdz jūnijam un tajā piedalīsies arī skolēni, kuri tiešsaistes nodarbībās apģērba dzīves ciklu varēs pārrunāt ar jomas ekspertiem. Skolām līdz 20.janvārim vēl ir iespēja pieteikties dalībai kampaņā.

Kampaņa notiek projekta “Mode un vide – kā tas skar mani?” ietvaros ar Latvijas vides aizsardzības fonda un Latvijas Zaļā punkta atbalstu.

Papildu informācija: Dace Akule, “Zaļā brīvība” ilgtspējīgas modes eksperte, dace.akule@zalabriviba.lv, 29443520, Agita Pusvilka, projekta komunikācijas vadītāja, agita@zalabriviba.lv, 29157518