Skip to content

Greenpeace publicējis savu ziņojumu Cool IT Leaderboard par IT uzņēmumu ieguldījumu atjaunojamajā enerģijā. Šajā reizē Google ir atzīts par zaļāko, augstu novērtējot tā zaļo politiku. Google investē atjaunojamajos energoresursos, būvējot zaļas biroju ēkas un iegādājoties elektromobīļus.

Šo iniciatīvu Greenpeace uzsāka, lai motivēti IT nozari pievērsties atjaunojamajiem energoresursiem un kļūt energoefektīvākiem.  

Facebook un Apple šogad netik iekļauti IT līderu grupā, jo to politika neatbilst Greenpeace zaļajiem kritērijiem. Facebook gan pēdējā laikā ir mainījis savu politiku un plāno investēt atjaunojamajos energoresursos, tāpēc nākotnē tiks iespējams iekļauts zaļo IT līderu grupā.

Taču Apple tiek kritizēts ne tikai par uzņēmuma zaļās politikas trūkumu, bet arī sliktajiem darba apstākļiem rūpnīcās, kur daudziem tik iemīļotie produkti tiek ražoti [lasiet iVergi, How the U.S. Lost Out on iPhone Work, In China, Human Costs are built into an IPad]. Taču jāatzīst ka šī nav tikai Apple problēma, jo līdzīgos apstākļos tiek ražotas arī citas preces.

Foxconn, kas ražo lielu daļu Apple produktu tiek uzskatīts par vienu no pasaules lielākajiem uzņēmumiem, jo nodarbina 1,2 miljardus cilvēku. Savām rūpnīcām Āzijā, Čehijā, Meksikā un Brazīlijā Foxcaonn saražo 40 % pasaules elektropreču un apgādā ne tikai Apple, bet arī citus elektropreču ražotājus, piemēram, Amazon, Dell, Hewlett-Packard, Nintendo, Nokia un Samsung.