Skip to content
GP16Greenpeace oktobrī ir publiskojuši kārtējo pētījumu, kurā vērtēts videi visdraudzīgākais elektronikas preču ražotājs. Kopskaitā tika vērtētas 18 kompānijas un vērtētas tādas preces kā mobilie telefoni, klēpjdatori, televizori un spēļu konsoles. Vislielāko kritumu ir piedzīvojis Apple, bet stabilās līdera pozīcijas ir saglabājusi Nokia un pakāpušies ir Samsung un HP.

Ražotāja gigants Nokia ir saglabājusi stabilu pirmo vietu un ieguvusi 7,5 punktus, pateicoties, tam, ka tā aktīvi ierobežo toksisko vielu klātbūtni savos produktos, domā par enerģijas taupīšanu un e-atkritumiem, kā arī sākot ar 2010. gadu visos telefona modeļos un aksesuāros nav sastopami broma savienojumi. Aktīvi uz papēžiem min Sony Ericsson, kurš arī ļoti aktīvi ierobežo toksisko vielu klātbūtni savos produktos un ir pirmais ražotājs, kurš atbilst visiem ķīmisko vielu ierobežojošiem kritērijiem. Trešo vietu ar 5,5 punktiem dala Philips, kas ļoti aktīvi ierobežo PVC klātbūtni jaunākajos modeļos, un HP, kas ir pilnībā atteicies no PVC plastmasu izmantošanas savos produktos.

Pozitīvu kāpumu ir sasniedzis Samsung, kurš ir izpildījis visus noteikumus un Greenpeace ir atcēlis viņam uzliktos soda punktus, kā arī ir redzami uzlabojumi attiecībā uz ķīmisko vielu lietošanu un šie noteikumi viņam ir ļāvuši iegūt 5,3 punktus un no 13. vietas pakāpties uz 5. vietu.

Kā jau tika minēts, vislielāko kritumu ir piedzīvojis Apple noslīdot no 5. vietas uz 9. vietu, saņemot 4,9 punktus. Apple ir ievērojis visas prasības, kas ir saistītas ar PVC un toksisko vielu samazināšanu savos produktos, bet vēl joprojām nav izveidojis savu nostāju attiecībā uz hlororganiskajiem savienojumiem un bromētajiem liesmu novērsējiem, kā arī ražotājam vēl ir jāpiestrādā pie informācijas pārredzamības un pie pierādījumiem, kas liecinātu, ka viņi pakāpeniski atsakās ražot produktus, kas satur toksiskas ķīmiskas vielas.

Veidojot šo topu tika ņemti vērā trīs kritēriji: lai ražotajā produktā nebūtu bīstamu ķīmisko vielu, lai šo produktu varētu otrreizēji pārstrādāt un lai produkts visa sava dzīves cikla laikā atstātu pēc iespējas mazāku ietekmi uz vidi